Entrada destacada

Informació a Internet

Durant  aquest tema, he fet moltes navegacions per webs que ens poden servir com a recursos didàctics, tant per a una especialitat concret...

dimarts, 26 de gener del 2016

Experiències TIC a l'aula

Durant aquest tema he conegut exemples del que podem fer a l'aula amb les TIC, és a dir, experiències en les quals les TIC són el recurs principal o un dels recursos utilitzats en el procés d'ensenyament-aprenentatge. He aprés que hi ha 3 coses que s'han de tenir en compte per a poder dur a terme aquestes experiències, i són:

- L'organització de l'aula.
- Els programes i aplicacions webs.
- Aspectes pedagògics.

En aquest context, s'estableixen tres competències que tot professor ha de tindre si pretén dur a terme experiències de qualitat. Segons el model TPACK s'identifiquen 3 coneixements necessaris que ha de tenir un docent: coneixements disciplinars, tecnològics i pedagògics (Graham, 2011). Així mateix, de les interseccions d’aquestos tres tipus generals de coneixement, sorgeixen altres resultants de les interseccions entre ells (Mishra & Koehler, 2006).





* CK: Content Knowledge --> Coneixement disciplinar.
* PK: Pedagogical Know --> Coneixement pedagògic.
* TK: Technology Knowledge --> Coneixement tecnològic.


Pel que fa a aquestos coneixements o competències he de dir que em sent menys capacitada per a establir quin seria el programari adequat en cada experiència, així com també desconec la utilització de maquinari com la PDI o les tauletes i ordinadors de la marca APPLE. És a dir, la meua competència tecnològica no és suficient per a dur a terme certes activitats que em semblarien molt útils després d’haver conegut exemples d’experiències TIC molt interessants durant aquest tema.

Crec, que a dia de hui, em sent capacitada per a usar les TIC com a suport però no com per a integrar-les en el funcionament quotidià de l’aula (encara que m’agradaria molt aprendre’n més sobre el tema).

D’altra banda, el que trobe absolutament necessari és que tots els centres estiguen subvencionats tecnològicament per a poder du a terme aquesta nova forma pedagògica amb l’ús de les TIC. En aquest cas, m’agradaria treballar a un centre on l’organització de l’aula afavorisca el treball cooperatiu, de forma que les taules estiguen composades per 4 o 5 alumnes i que, cada taula, gaudisca d’un o dos ordinadors per a poder treballar sempre amb ells (com a suport o de forma integrada i amb connexió directa amb la PDI). Una distribució interessant és la que ens mostra aquest video, que es tracta d’una experiència TIC amb alumnes de 4t d’ESO a l'Escola Manyanet Molins de Molins de Rei (Barcelona), on podem veure el seu treball en el Projecte Viquilletra.





He de dir, que a banda d'agradar-me aquesta distribució, aquesta experència m'ha semblat molt interessant pel que fa als continguts i als aspectes pedagògics i vos anime a que la conegueu i la compartiu en més gent.

També m'ha semblat molt interessant aquesta altra experiència amb la pissarra digital interactiva, realitzada pels alumnes de l'Escola Pau Casals de Sant Joan Despí.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada