Durant aquest tema, he fet moltes navegacions per webs que ens poden servir com a recursos didàctics, tant per a una especialitat concreta, com d'ús general.Hi ha moltes webs temàtiques (que també poden ser blogs o revistes) i d'altres que serveixen com a portals educatius, com son:
Una vegada comences a navegar per les diferents webs, te'n adones que hi ha gran quantitat d'enllaços a altres espais que resulten també molt interessants i que poden ser més especialitzats o més adequats per al que cadascú enten o prefereix com a forma d'ensenyament.
Entre els espais que he visitat, n'he trobat alguns molt interessants per al professorat i per a l'alumnat, com son:
- http://educar.uab.cat/index (a partir de http://revistes.uab.cat/web/)
- http://www.recercaenaccio.cat/ (http://www.recercaenaccio.cat/agaur_reac/AppJava/ca/index.jsp)
El segon enllaç és una web per a tots els públics, i es tracta d’un recurs didàctic que inclou activitats de recerca relacionades amb el món de la ciència i tecnologia adreçades a alumnes a partir de l’ESO. Es proposen jocs i d’altres recursos educatius, com fer experiments o realitzar “aventures científiques”. També hi ha noticies i un apartat de “turisme científic” on es recomanen museus i d’altres espais on poder aprendre sobre temes científics determinats.En aquest cas, m'agrada moltíssim com a recurs per a la especialitat de biologia i geologia perquè d'alguna forma ens ajuda a crear i a obrir la ment (als professors) a noves formes d’ensenyament i aprenentatge personal i professional.M’agrada especialment el fet que deixen al estudiant involucrar-se en el aprenentatge d’una manera constructivista, i li done l’opció de fer propostes d’experiments, preguntes...etc.
Després d'aquest treball, resulta
evident reconéixer que Internet, no sols és un mitjà de comunicació i
expressió, sinò que també és una font de coneixement, d'aprenentatge i que es
pot utilitzar com a suport d'activitats col.laboratives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada